Achtergrond om de custom css te laten werken NIET VERWIJDEREN

College bracht bezoek aan Verosol in Eibergen

Op dinsdag 21 mei brachten burgemeester en wethouders een werkbezoek aan Verosol, een bedrijf dat al bijna 70 jaar een link heeft met Eibergen. Jasper Hoek (CEO), Herman Marsman (CFO), Liesbeth Brinkhorst (Production Manager), Johan Seinhorst (Project Manager) en Rachelle Mulder (Management Assistent) namen het college mee in de geschiedenis en ontwikkelingen van Verosol. Daarna volgde een rondleiding door dit mooie bedrijf.

verosol

verosolverosol

Verosol (150 medewerkers) is met honderd medewerkers in Eibergen één van de grotere werkgevers van Berkelland.

Het verhaal van Verosol begint in New York. Het is 1963 als de Rotterdamse scheepsbouwer Cornelis Verolme een bezoek brengt aan de stad. Bij het zien van de glazen wolkenkrabbers vraagt hij zich af hoe deze gebouwen het binnen toch koel moeten houden. Terug in Nederland bedenkt hij de oplossing: wanneer er een ultradun aluminiumlaagje op textiel wordt aangebracht, zorgt dit voor de perfecte weerkaatsing van zonlicht. Hij ontwikkelt een machine om dit metaallaagje op te brengen en de basis voor het latere bedrijf Verosol (Vero van Verolme en Sol van zon) is gelegd.

Verosol is een specialist in het ontwerpen en produceren van functionele stoffen voor binnenzonwering. Ook zijn zij wereldleider in gemetalliseerde binnenzonweringproducten en hebben zij meer dan 50 jaar ervaring in het metalliseren van textiel. Het bedrijf is continu aan het innoveren om de beste prestaties te bieden op het gebied van warmte- en daglichtregeling, om een ​​duurzamere leefomgeving te creëren.

Verosol heeft vestigingen in Sydney, Madrid en Eibergen (hoofdkantoor) en een wereldwijd licentienetwerk voor wereldwijde distributie.
Uitgangspunt: “We leven en streven naar het creëren van duurzame omgevingen waar mensen comfortabel kunnen wonen en werken”.

In het voorjaar van 2019 is Verosol overgenomen door het Deense Kvadrat. Door de samenwerking met Kvadrat verwacht Verosol meer tractie in de markt en kan zij meer bekendheid geven aan de toegevoegde waarde van gemetalliseerde binnenzonwering.