Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan verenigingen (met volledige rechtsbevoegdheid) en stichtingen die:
Verenigingen/stichtingen kunnen besluiten om hun administratie niet zelf te doen, maar te laten verzorgen door een externe partij. Het kan gaan om ondersteuning op het administratieve vlak, zoals uitvoering van de financiële administratie, de ledenadministratie, de loonadministratie, verzorging van de Btw aangifte en/of het verzorgen van de jaarstukken. U kunt alleen subsidie aanvragen als u voor de eerste keer een marktpartij benadert.
Het aanvragen van de subsidie doet u door middel van het digitale formulier 'Verenigingsondersteuning' .
U kunt hierbij gebruik maken van DigiD. Dit heeft als groot voordeel dat u een deel van de vragen niet hoeft in te vullen. U kunt uw aanvraag ook digitaal 'volgen' via "mijn gemeente". Wilt u geen DigiD gebruiken? Dat kan ook. U zult dan meer gegevens moeten invullen en u kunt uw aanvraag niet digitaal volgen.
Lukt het niet om een aanvraag digitaal in te dienen dan kunt u contact opnemen met ons, (0545) 250 250.
Deel deze pagina op