Vervangende stempas

Bent u uw stempas kwijt? Vraag een nieuwe aan!

 

Om overal in Berkelland te kunnen stemmen ontvangt u uiterlijk 3 maart 2021 een stempas. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen.Het is daarom van groot belang dat u de stempas niet vergeet mee te nemen.

 

Mocht u uw stempas kwijtraken dan kunt u tot uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 17.00 uur, een vervangende stempas aanvragen. Dat kan op de volgende manieren

Digitaal:

U kunt via de website www.gemeenteberkelland.nl de aanvraag digitaal met DigiD indienen. Deze aanvraag moet uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 17.00 uur ontvangen zijn. De vervangende stempas wordt dan naar uw adres verzonden.

Email:

Heeft u geen DigiD kunt u ook het formulier hier downloaden. Het formulier moet uiterlijk vijf dagen voor de dag van de verkiezingen door de gemeente zijn ontvangen. Dit kan per email naar info@gemeenteberkelland.nl opgestuurd worden. De vervangende stempas wordt dan naar uw adres verzonden.

Persoonlijk:

Wanneer u aan de balie een vervangende stempas wilt aanvragen verzoeken wij u hiervoor telefonisch een afspraak te maken. U kunt er dan op wachten. Gelet op de situatie rond covid-19 vragen wij u alleen naar het gemeentehuis te komen wanneer u op geen andere wijze een vervangende stempaskan aanvragen.

 


Mocht u alsnog uw ‘oude’ stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met de nieuwe stempas.

Neem bij het stemmen naast uw stempas ook een geldig identiteitsbewijs mee(bijvoorbeeld paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). U bent verplicht dit te tonen aan de voorzitter van het stembureau. Voor deze verkiezing geldt dat het identiteitsdocument maximaal 5 jaar verlopen mag zijn.

 

Vragen?

Bel gerust als u nog vragen hebt over het aanvragen van een vervangende stempas. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0545-250 250.