Als de hamer valt…

Als de hamer valt is het besluit genomen. Zo gaat dat tijdens de vergaderingen van de gemeenteraad. Hieronder een samenvatting van de besluiten die de gemeenteraad op 16 april heeft genomen.

Amendement Rekenkameronderzoek subsidies

Het Rekenkameronderzoek effectiviteit subsidiebeleid Berkelland is de afgelopen maanden meerdere keren besproken door de gemeenteraad. Tijdens de raadsvergadering diende Biense Klein Braskamp (CDA), namens 8 andere fracties, een amendement in. Daarin wordt voorgesteld niet alle aanbevelingen van de Rekenkamer over te nemen maar een werkbare manier voor Berkelland te vinden om de effectiviteit van subsidies te monitoren. Het amendement is unaniem aangenomen. Daarna stemde ook de hele raad in met het gewijzigde voorstel.

De gemeenteraad stemde verder unaniem in met de onderstaande voorstellen:

Moties Jongerenraad

Aan het eind van de raadsvergadering diende de gehele gemeenteraad 3 moties in die zijn voorbereid door de Jongerenraad Berkelland. Alle moties gaan over het openbaar vervoer. In de moties wordt aan het college gevraagd om bij de provincie aan te dringen op een rechtstreekse busverbinding tussen Doetinchem en Enschede met stops in Ruurlo, Borculo en Neede. Daarnaast wordt er verzocht om te zorgen voor hufterproof meubilair en prullenbakken rondom bushaltes en betere verlichting van bushaltes in het buitengebied. De motie over de rechtstreekse busverbinding is unaniem aangenomen. Over de andere 2 moties is niet gestemd, maar heeft de portefeuillehouder toegezegd in gesprek te gaan met de Jongerenraad om te kijken wat mogelijk is.

Dit is een verkorte samenvatting van de genomen besluiten. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Op www.gemeenteberkelland.nl kunt u de volledige teksten van de genomen besluiten vinden.