Janien Jonker nieuwe gemeentesecretaris/ algemeen directeur van Berkelland

De gemeente Berkelland heeft een nieuwe gemeentesecretaris/algemeen directeur. Het is de 47-jarige Janien Jonker. Zij is nu concernmanager en loco-secretaris bij de gemeente Hardenberg. Janien woont in Buurse, gemeente Haaksbergen. Op 13 mei begint ze aan haar nieuwe baan bij de gemeente Berkelland.

Wethouder Gerjan Teselink reageert enthousiast: ‘Wij hebben er vertrouwen in dat Janien als ervaren professional zowel de bestuurlijke- als de ambtelijke belangen effectief weet te behartigen en de samenwerking en betrokkenheid weet te stimuleren en onze organisatie verder gaat brengen.”

Janien Jonker: “Ik ben blij en vereerd met mijn benoeming tot gemeentesecretaris van de gemeente Berkelland. Een prachtige plattelandsgemeente met een rijke historie en mooie toekomst. Ik kijk uit naar de samenwerking met de raad, het college en de organisatie en om mij in te zetten voor de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties.”

Janien Jonker is geboren in Enschede, woont in Buurse en is getrouwd en heeft 2 kinderen, een zoon en een dochter. Zij studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit Twente. Zij heeft meer dan 20 jaar gemeentelijke ervaring. De laatste 4 jaar werkte zij als concernmanager maatschappelijk domein en loco-secretaris bij de gemeente Hardenberg. Daarvoor werkte zij bij de gemeente Almelo, onder andere als concernprojectleider, programmamanager en hoofd sociaal domein.

Na het vertrek van Martin Broers is per 1 oktober 2023 de vacature van gemeentesecretaris/algemeen directeur ontstaan. Bij de werving- en selectieprocedure heeft een extern bureau ons ondersteund.

Janien Jonker