Op 24 april bijeenkomst met organisatoren van evenementen

Berkelland is een gemeente met wel 400 evenementen. Deze evenementen, klein en groot, zijn erg belangrijk voor de gemeenschap. Mensen wonen graag in Berkelland. Juist ook door de vele evenementen en de gezelligheid en de betrokkenheid die daaraan verbonden zijn. Het is een aanjager van leefbaarheid en daar mogen we trots op zijn. Maar anno 2024 zijn er ook stevige uitdagingen. Daarom is er 24 april een avond waar organisatoren en gemeente elkaar kunnen ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan over deze uitdagingen.

Onderwerpen die bijvoorbeeld spelen bij de organisaties van evenementen zijn:

• Vrijwilligers en bestuursleden (hoe te vinden, betrekken en behouden)
  • Financieel (gestegen kosten organisatie, materialen, security, inkoop drank en eten)
  • Toename restricties overheid (geluid, stikstof, veiligheid)
  • Plastic (nieuwe regelgeving per 1 januari 2024)

Over deze en ook andere onderwerpen gaan we 24 april met elkaar in gesprek. Wie loopt waarin vast? En wie heeft een mogelijke oplossing? We gaan concreet en oplossingsgericht aan de slag. Je komt als evenementenorganisator iets brengen, maar zeker ook iets halen. Het wordt een interactieve bijeenkomst: samen oplossingen bedenken en duidelijke afspraken maken over het vervolg.

Aanmelden

Vanwege de grote belangstelling, in combinatie met de gekozen actieve werkvorm van de avond, is het maximum aantal deelnemers voor 24 april inmiddels bereikt.
Maar we gaan een tweede avond plannen waarvoor wij u van harte uitnodigen.

U kunt zich aanmelden via secretariaat@gemeenteberkelland.nl. Zodra er een datum van de tweede bijeenkomst is zullen wij deze bekendmaken.