Hoe reageert u op iemand met dementie?

Een achterbuurvrouw, de man van, de zus van je sportmaatje: bijna allemaal kennen we wel iemand met dementie. Met aanpassingen in en om huis, door hulp én begrip van de omgeving kunnen mensen met (beginnende) dementie nog heel lang thuis wonen. Wil jij ook je steentje bijdragen? Volg dan de online trainingen van Samendementievriendelijk op www.samendementievriendelijk.nl/trainingen.

De gemeente Berkelland is een dementievriendelijke gemeente. Dit betekent dat wij samen met jou willen werken aan een samenleving waar meer acceptatie is voor mensen met dementie. Van bakker en buurman, tot sportclub en wijkagent. Met kleine dingen en een beetje begrip kunnen we met elkaar al een heel verschil maken!