Politieke Avond op 16 april

Op dinsdag 16 april is de volgende Politieke Avond in het gemeentehuis in Borculo. Tijdens een Politieke Avond worden er eerst politieke sessies gehouden over uiteenlopende onderwerpen en aansluitend is de raadsvergadering waarin de gemeenteraad besluiten neemt. Alle vergaderingen zijn openbaar, u bent van harte welkom op de publieke tribune.

Masterplan centrum Ruurlo

Het restaurant staat van 19.30 tot 21.15 uur in het teken van het Masterplan centrum Ruurlo. Raads- en commissieleden spreken met portefeuillehouder wethouder Teselink over de plannen voor de herinrichting van het centrum in Ruurlo en het bijbehorende budget.

Windmolens zoekgebied K

Na de beeldvormende sessie van dinsdag 2 april gaan raads- en commissieleden vanavond met elkaar in debat over het ontwerp-beleidsdocument grote windmolens van de gemeenten Berkelland en Oost Gelre. De vergadering begint om 19.30 uur in de raadzaal.

Verordening speelautomatenhal

Vanaf 20.30 uur wordt er in de raadzaal gedebatteerd over het voorstel om de huidige verordening speelautomatenhal Berkelland in te trekken en budget beschikbaar te stellen voor een nieuwe verordening die voldoet aan de nieuwste eisen.

Raadsvergadering start om 21.30 uur

Tijdens de raadsvergadering wordt er gedebatteerd en een besluit genomen over het Rekenkameronderzoek naar subsidies. Verder staan er hamerstukken op de agenda. Over deze onderwerpen wordt niet meer gedebatteerd, maar neemt de gemeenteraad direct een besluit.

• Verordening rechtspositie raads- en commissieleden
  • Wijziging GR GGD NOG

Inspreken

Wilt u inspreken tijdens een van de politieke sessies? Neem dan uiterlijk dinsdag 16 april voor 16.00 uur contact op met de griffie via griffie@gemeenteberkelland.nl of 0545-250 805.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op www.gemeenteberkelland.nl/gemeenteraad en college. Daar vindt u onder andere de agenda met de bijbehorende stukken van de Politieke Avond en de link naar de live uitzending.