Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk

Wilt u uw geregistreerd partnerschap omzetten in een huwelijk? Dat kan. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt dan een nieuwe akte. Hierdoor eindigt uw geregistreerd partnerschap en begint uw huwelijk. Andersom is niet mogelijk. U bent na de omzetting officieel getrouwd. De omzetting heeft geen gevolgen voor de kinderen die voor de omzetting zijn geboren.

Afspraak maken

De omzetting kan in elke gemeente in Nederland plaats vinden. Neem telefonisch contact op met de gemeente voor meer informatie, telefoon 0545 250 250.

U woont in het buitenland

Wonen u en uw geregistreerd partner in het buitenland? En heeft 1 van u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u voor de omzetting terecht bij de gemeente Den Haag.

Daarvoor gelden dezelfde tarieven als trouwen of het aangaan van geregistreerd partnerschap.