Inwonersraadpleging duurzame warmte
Denk mee over duurzame warmte in onze gemeente
In Nederland is men bezig met de voorbereidingen om te stoppen met het gebruik van aardgas. Dat betekent dat we in de toekomst onze woningen anders gaan verwarmen en gaan koken zonder gas. Ook in de Achterhoek werken we aan deze overstap naar duurzame warmte. Dit is beter voor het klimaat en zorgt ervoor dat we minder afhankelijk zijn van andere landen. In een digitaal onderzoek willen we graag weten hoe u daar tegenaan kijkt.
Doe mee aan de digitale raadpleging
Hoe kijkt u naar deze verandering? Wat vindt u belangrijk? En waar heeft u behoefte aan? Uw mening helpt ons om goede keuzes te maken. Daarom nodigen wij u uit om mee te doen aan de digitale raadpleging.
Waarom deze raadpleging?
De overstap naar duurzame warmte raakt iedereen. Denk aan isoleren, een warmtepomp of een warmtenet. Uw antwoorden helpen ons om te bepalen:
- Hoe we de overstap het beste kunnen aanpakken
- Wanneer stappen nodig zijn
- Welke oplossingen passen bij uw situatie
De uitkomsten gebruiken we voor het Warmte-/Koudeprogramma dat begin 2027 wordt vastgesteld. Hierin staat wat er in uw omgeving gaat gebeuren.
Iedere mening telt
We nodigen inwoners ouder dan 18 jaar uit om mee te doen. Dit onderzoek duurt ongeveer 15 tot 20 minuten waarin u vragen en dilemma’s worden voorgelegd. Er zijn geen goede of foute antwoorden: uw mening telt.
- Ga naar: achterhoekwarmte.raadpleging.net
- Meedoen kan tot en met 16 juni
Uw gegevens blijven anoniem
Het onderzoek wordt samen met andere Achterhoekse gemeenten uitgevoerd door Populytics, een onafhankelijk bureau verbonden aan de TU Delft. Uw antwoorden zijn anoniem.
Kans op een cadeaubon
Als u meedoet, maakt u kans op een cadeaubon. We verloten vijf VVV-cadeaubonnen van €50 onder de deelnemers. Winnaars krijgen persoonlijk bericht.
Inloopspreekuren in bibliotheken
Vindt u het invullen van het digitale onderzoek lastig? Voor computerhulp helpen we u graag bij een van de bibliotheken in de buurt. U hoeft daarvoor niks mee te nemen. Vooraf aanmelden is niet nodig. We zien u graag op een van de volgende inloopspreekuren:
- Maandag 1 juni van 14.00 – 16.00 uur, bibliotheek (Lerarenkamer), Dorpsstraat 74 in Ruurlo
- Dinsdag 2 juni van 14.00 – 16.00 uur, bibliotheek, Voorstad 3 in Borculo
- Maandag 8 juni van 14.00 – 16.00 uur, bibliotheek (Vissenkom), Grotestraat 58 in Eibergen
- Dinsdag 9 juni van 14.00 – 16.00 uur, bibliotheek, Oudestraat 36 in Neede
Heeft u vragen?
Neem dan contact op met het gemeenteloket of stuur uw vraag naar energie@gemeenteberkelland.nl.